Berichten-tips voor bedrijven om te slagen in 2023

Sms’en komt steeds vaker voor in zakelijke communicatie en nieuw onderzoek laat zien hoe bedrijven sms’en het beste kunnen implementeren om hun omzet te verbeteren.

Meningen van ondernemers die bijdragen leveren, zijn die van henzelf.
Sms’en is steeds gangbaarder geworden in het bedrijfsleven, niet alleen voor marketing, maar voor alle soorten communicatie. Text Request, het zakelijke sms-platform, heeft onlangs hun State of Business Texting Report 2023 uitgebracht, waarin wordt onderzocht hoe consumenten willen communiceren met bedrijven, hoe bedrijven aan die eisen voldoen en hoe eventuele hiaten kunnen worden overbrugd. Hier zijn vijf belangrijke tips voor bedrijfsleiders om te overwegen. Disclaimer: ik werk voor Text Request en maakte deel uit van dit onderzoek, maar dat is zo promotioneel als dit artikel krijgt.

1. 88 van de consumenten willen sms’jes over afspraken ontvangen
Afspraken zijn de levensader van veel bedrijven, en het is duidelijk dat sms’en u kan helpen om er meer te maken en na te komen. Sms’en kan u ook helpen tijd en overhead te besparen. Consumenten beantwoorden geen telefoontjes en ze luisteren niet naar voicemails. 70% zegt echter dat sms’en de snelste manier is om ze te bereiken.

In plaats van klanten te bellen om afspraken te bevestigen, stuur je een sms. U kunt één voor één handmatig naar elke persoon sturen, een massabericht verzenden voor de afspraken van elke dag of elke week, of sms’en koppelen aan uw bestaande systemen om meldingen te automatiseren. Sowieso is sms’en effectiever en efficiënter dan individueel bellen over elke afspraak. Dit zal u ook helpen om meer afspraken in de boeken te houden, aangezien de belangrijkste reden waarom mensen afspraken missen, is dat ze het vergeten.

Om meer afspraken te maken en meer geld te verdienen, kunt u klanten sms’en die hun volgende afspraak of service moeten hebben. Sms rond jaarlijkse verlengingen, voor seizoensgebonden check-ins of welke periode dan ook die voor u zinvol is. De dealer waar ik mijn laatste auto heb gekocht, stuurt me bijvoorbeeld elke drie maanden een sms over een olieverversing en afstelling, want dat is ongeveer hoe lang het duurt om 3.000 mijl te rijden.

2. Mensen willen meer sms-promoties (ja, echt waar!)
Tweeënvijftig procent van de respondenten zei dat ze sms’jes voor promoties en kortingen wilden ontvangen, maar slechts 29% zei dat hun bedrijf deze sms’jes momenteel stuurt. Hier ligt een grote kans en het is belangrijk om te denken aan promoties buiten de detailhandel. Het rapport somt verschillende voorbeelden op, waaronder:

Klanten aansporen om afspraken of diensten in te plannen

Klanten informeren over nieuwe diensten of andere aanbiedingen

Fondsenwerving voor non-profitorganisaties en scholen

Belangrijke herinneringen delen

Het geven van kortingen of incentives

Deze kunnen elk worden gebruikt om inkomsten voor uw bedrijf te genereren en tegelijkertijd geweldige klantervaringen te creëren.

3. Sms’en werkt ook voor B2B-bedrijven
Het rapport merkt op dat sms’en soms wordt gezien als een geweldig kanaal voor business-to-consumer (B2C)-bedrijven, maar niet zo geweldig voor bedrijven die aan andere bedrijven verkopen (B2B). Zakelijke kopers zijn echter nog steeds overal consumenten.

Tachtig procent van de mensen heeft al eens met een bedrijf ge-sms’t, en naarmate mensen deze ervaringen met consumentenservices hebben, beginnen ze die ook van zakelijke services te verwachten. Eenvoudige toepassingen van sms voor B2B-bedrijven zijn onder andere:

Ontroerende basis tijdens het verkoopproces

Een paar minuten vinden om te chatten aan de telefoon

Afspraken plannen en herinneringen

Klantenservice en ondersteuning

Promoties over nieuwe producten en diensten

Sms’en helpt je de aandacht van mensen te trekken en reacties te krijgen. Dat kan een grote impact hebben, ongeacht wie je bedient.

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *